Reklam Alanı
Editörden 0

Baldur’s Gate Tarihi ve Yapım Hikâyesi

1996’da çıkan Diablo, daha çok aksiyon meraklılarına hitap ediyordu ve bu sebeple klasik RPG sevenler yıllardır aradığı oyunu bulamamıştı. Neyse ki 1997’de Fallout çıka geldi ve sadece PC’nin rol yapma oyunları için harika bir platform olduğunu kanıtlamakla kalmadı, aynı zamanda sıradaki yapımlara da zemin hazırladı.

Baldur’s Gate Tarihi

Popülaritesine rağmen, nükleer savaş sonrasını anlatan bir oyun herkese göre değildi ve oyuncular da Zindanlar ile Ejderhalar’ın evrenine geri dönmek için adeta yaygara koparıyordu. Çağrıya kulak veren ise Kanadalı geliştirici Bioware oldu.

Bioware ilk oyunu Shattered Steel’i 1996 yılında çıkarmıştı ve sıradaki yapımı da Nors mitolojisini anlatan, Battleground Infinity adlı bir strateji oyunu olacaktı. Eski tanrılar konu alınacaktı fakat başlangıçta hikayeye pek önem verilmedi. Bunun yerine daha çok teknoloji prototipi üzerinde çalışıldı ve ardından temel özellikleri gösteren kaba bir demo sürümü inşa edildi. Battleground Infinity’nin bu demosu pek çok büyük yayıncıya gönderildi fakat hiçbiri ilgilenmedi. Buna rağmen Interplay’de çalışan ve Bioware’i Shattered Steel’den tanıyan Fiurgus Urkart demoyu duydu ve görmek istedi.

Shattered Steel’in prodüksiyonu sırasında Urkart, Interplay’in yeni açtığı TSR Division bölümüne yönetici olarak atanmıştı. Hatta bu bölümün adı daha sonraları Black Isle Stüdyoları olacaktı. Taraflar bir araya gelip olasılıkları konuşurken, bu durum tam bir tencere kapak ilişkisi yaratmıştı. Çünkü Fiurrgus’ta Dungeons and Dragons lisansı, Bioware’de ise RTS tarzı bir RPG oyunu vardı. Kısa süre sonra bir Forgotten Realms oyunu üzerinde anlaştılar ve nihayetinde ortaya Baldur’s Gate çıktı.

Yenilikçi Mekanikler

O dönemde BioWare’de herkes Dungeons and Dragons hayranıydı ve ekip de bu fırsata balıklama atlamıştı. Elde sağlam bir lisans ile tema vardı ve BioWare de prototip strateji teknolojilerini izometrik bir rol yapma oyununa çevirmeye hazırdı. RTS oyunlarının gerçek zamanlı stratejisiyle eski nesil RPG’lerin parti tabanlı oynanışını birleştirmek doğal bir fikir gibi gelmişti. Boşluk tuşuyla oyunu durdurma mantığı da eklenince her şey yerli yerine oturmuştu.

İlginizi Çekebilir:   Ember Haftaya Çıkıyor!

Geçiş süreci sorunsuz şekilde ilerlemişti. Battleground Infinity projesi iptal edilmişti ve ortaya efsanevi Infinity Engine grafik motoru çıkmıştı. Savaş sırasında oyunu durdurma özelliği sayesinde RTS oyunlarındaki zamanlama sorunu da ortadan kalkmıştı. Bu belki günümüzde basit bir özellik gibi gelebilir fakat Infinity Engine’in temelini oluşturmuştu. Aynı özelliği daha sonra Planescape Torment ve Icewind Dale gibi klasik RPG’lerde de görecektik.

Tüm olağanüstü özelliklere rağmen, motordaki yeni özelliklerin denenmesi ve aynı zamanda geniş bir fantastik destanın tasarlanması sebebiyle geliştirme süresi oldukça uzadı, yapım süreci 2.5 yıla kadar çıktı. Buna değmişti fakat yapım ekibi tamamen tatmin olmamıştı. Bu yüzden Baldur’s Gate’de yapamadıkları her şeyi Baldur’s Gate 2’ye eklemeye karar verdiler. İkinci oyunda her ne kadar göreceli olarak bazı eksikler olsa da, Bioware yine de oyuncuların her köşesini keşfetmekten zevk aldığı, zengin ve ilgi çekici bir dünya yaratmıştı.

Yine de Dungeons and Dragons evrenini elinde barındıran TSR’ın Bioware’e getirdiği bazı kısıtlamalar olmuştu. Chris Evolin’in söylediklerine göre TSR’ın etik kuralları listesi biraz sınırlayıcıydı ve oyundaki bütün kötülüklerin açgözlülük ile tasvir edilmesini istiyordu. Chris’e göre kötülüğün bu tasviri yetersizdi fakat yine de oyunun içeriğini engellememişti. Bioware yine de anlatmak istediği hikayeyi anlattı, oyunculara istedikleri kadar açgözlü ya da saldırgan olmaları konusunda özgürlük tanıdı.

Her ne olursa olsun Baldur’s Gate incelemelerden tam not aldı, yapımcının baştaki beklentilerini çok çok aşarak milyonlar sattı ve pek çok Yılın Oyunu ödülü aldı. Ekipteki pek çok kişinin daha önce hiç video oyunu geliştirmediğini de hesaba katarsanız, durumun etkileyiciliğini zaten biraz daha iyi anlarsınız. Ben de Baldur’s Gate 3’ü beklediğimiz şu günlerde, klasik RPG türünü yeniden tanımlayan bu efsaneye dair birkaç kelam etmek istedim hepsi o kadar.

İlginizi Çekebilir:   Disco Elysium'un Sıra Dışı Hikâyesi

{can}

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir