Reklam Alanı
Reklam Alanı
Each coloured assets is on a separate layer, and left as separate vector squares for easy manipulation. No transparency - the glows are strokes with rounded corners
Editörden 0

Bağımsız Oyunlarda Retro ve Piksel Grafik Furyası

Son yıllarda popülaritesini iyiden iyiye arttıran retro grafikle hazırlanmış oyunlar, özellikle bağımsız oyun yapımcıları açısından da sıklıkla tercih ediliyor. Ne var ki uzaktan bakıldığında birbirine benzeyen bu tür oyunlar, artık fazlasıyla kısıtlı bir kitleye hitap etmekte ve sahip olduğu bu kitleyi de çok kaliteli yapımlar hariç yavaş yavaş kaybediyor.

Yeni bir bağımsız oyun çıktığında “yine mi retro/piksel grafik” diye hayıflanıyorsak, bir yerde işin cılkının çıktığını düşünmeden edemiyoruz. Eğer göz atma fırsatı bulduysanız, yaptığımız incelemelerde de genelinin benzer artı ve eksiler taşıdığını görebiliriz. Çok oyunculu oynama seçeneği sunanlar nispeten avantaj sağlasa da ne yazık ki birer “hızlı tüketim ürünü” olmaktan öteye gidemiyor.

Elbette retro ve piksel grafiklerin hastaları ve çok hoşlanmasa bile Minecraft, Stardew Valley, Hotline Miami gibi büyük başarılar yakalamış oyunlara gönül veren oyuncular vardır. Ancak bunlar biraz uç örnek olduğu için bağımsız yapımcıların işin biraz da kolayına kaçıp kısa sürede bir piksel oyunu yaparak piyasa girmesi ve yaptıkları oyunun hemen tutacağını beklemesi hayal olur. Tabii ki kısıtlı imkanlarla özgün bir şeyler üretmeye çalışan yapımcıları takdir ediyoruz; gelgelelim dediğimiz gibi basite kaçmak ve birbirini tekrar eden oyunlar üretmekle de pek bir yere varılamayacaktır.

simpsons01

Bağımsız yapımcıların belki de en büyük sorunu olan fon arayışı, akıllara hemen Kickstarter çözümünü getiriyor. Fazlasıyla emek verdiğiniz, ayrıntılı çizimler yaptığınız ve başarılı olmaması için hiçbir sebep olmayan bir oyun projesini burada yayımlayıp belki uzun bir bekleyiş içerisine girebilirsiniz. Yapımcılar yüksek ihtimalle bu bekleyişten çekindiği için ellerinin altında olan piksel grafiklere yönelerek akıllarındaki oyunu,  global oyuncu kitlesine sunuyorlar. Burada bağımsız oyun yapımcılarının da büyük ölçüde haklı olduğu; ama herhangi bir grafik kıstası koymadan elini gerçekten taşın altına koyanların başarı sağladığını söylemeliyiz.

Şahsen, günümüzde retro grafik içeren bir oyun denediğimde artık yüksek bir beklenti içerisinde olmuyorum. Zaten geneli birkaç saatlik eğlence haricinde çok da fazla bir şey vadetmiyor. Geçmişi yad etmek belli zamanlarda güzel ama birkaç istisna haricinde atarideki kült oyunlardan aldığım tadı bir türlü veremiyor.

Tamer Kartal {Tamer}

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bumerang - Yazarkafe