Reklam Alanı
Reklam Alanı
bagimsiz-oyun-nedir
Editörden 0

Bağımsız (Indie) Oyun Nedir?

Independent video games veya indie games olarak tanımlanan oyunları, Türkçede “bağımsız oyunlar” şeklinde kullanıyoruz. Genellikle bireysel şahıslar veya ufak yapımcı ekipleri tarafından geliştirilen bu oyunlarda, herhangi bir video oyun dağıtımcısının finansal desteği de olmuyor ve kendi çabalarıyla oyunlarını kitlelere tanıtmaya çalışıyorlar.

Genellikle dijital dağıtım yoluyla satılan indie-bağımsız oyunlar, yenilikçi yapılarıyla ve teknik yönden çok, oynanabilirlik yönündeki farklarıyla dikkat çekiyor. Son dört, beş sene içinde popüler hâle gelen ve Braid, World of Goo ile Minecraft gibi yapımlarla sektörde ciddi bir pazar payı edinmeyi başaran bağımsız oyunlar, günümüzde hiç olmadığı kadar popülerler.

Şartlar Uygunlaştıkça, Bağımsız Oyunlar da Gelişti

Bağımsız oyunları yapanlar, genelde tek bir kişi veya dört beş kişilik arkadaş grupları, bazen de 10-20 kişilik küçük bağımsız şirketler oluyor. Finansal olarak desteği az olan bu oyunlar, Kickstarter gibi bağış sitelerinde kullanıcı destekleri alarak finansal yönden rahatlıyorlar ve Steam gibi platformlara da, çoğunlukla Greenlight ile giriş yapıyorlar. Buna rağmen, güçlü dağıtım şirketleriyle anlaşan oyunlar da var. Örneğin, Braid Supergiant Games tarafından geliştirilen fakat Warner Bros. Interactive tarafından dağıtımı yapılan bir oyun. Her ne kadar Warner Bros. oyunun dağıtımı için fon desteği sağlasa da, Supergiant Games yapım sürecinde hiçbir katkı almamıştı ve bu sebeple de piyasada “bağımsız oyun” olarak değerlendiriliyor.

Her ne kadar Indie oyunların başlangıcı PC platformunda 1990’lı yıllara uzansa da, asıl popülaritesini 2000’lerin ortalarında yaşamaya başladılar. Özellikle Xbox Live Arcade, Steam ve OnLive gibi dijital dağıtım platformlarının sunduğu koşullar ve programlama, görselleştirme araçlarının yaygınlaşmasıyla, oyun yapmak daha kolay hâle geldi. Böylece, aklında yaratıcı fikirleri olan ama gerekli teknik koşulları yakalayamayan genç üreticiler de kendi oyunları yapmaya başladılar.

Sektörün Büyük Kısmını Dijital Satışlar Domine Ediyor

Endüstride bağımsız oyunların gelişimi de önemli etkiler doğurdu ve Electronic Arts gibi, Activision gibi yüksek bütçeli ama “kendini tekrar eden” oyunlar yapan firmalar da bir nevi ayağını denk almak durumuna girdiler. Ayrıca oyunların yüzde 80-90’lık kısmının dijital olarak satıldığını düşününce, bağımsız oyunlara da gün doğmuş oldu.

Günümüzde bağımsız oyunlar, Independent Games Festival, IndieCade ve Indie Game Jam gibi pek çok senelik etkinlikte boy gösteriyorlar, kendilerine geniş bir kitle yakalama imkanı buluyorlar. Hatta GGJ olarak bilinen Global Game Jam‘e 2009 yılında 1650 katılımcı sağlanmıştı ve 53 ülkede düzenlenmişti.

{Can}

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bumerang - Yazarkafe