Reklam Alanı
Reklam Alanı
35mm
İncelemeler 0

35MM İncelemesi

35MM Rus bağımsız yapımcı Sergei Noskov tarafından geliştirilen atmosferik bir yürüme simülasyonu olarak Mayıs ayı sonunda çıktı. Henüz çıktığından bu yana bir ay kadar bile süre geçmemesine karşın son dönemdeki bağımsız oyunlar içerisinde yüksek ilgi gören yapımlardan biri oldu.

İki arkadaşın bir çeşit kıyamet sonrası yaşadığı macerayı konu alan 35MM’in açıkçası hikaye itibariyle çok da özgün olduğunu söyleyemeyiz. Kısaca bahsedecek olursak oyunun hikayesi şu şekilde gelişiyor: Yaşanan bir küresel felaketle (salgın) birlikte dünya nüfusunun büyük çoğunluğu yok oluyor ve günlük hayat sadece anılarda kalıyor. Hayatta kalmak için değişen çevresel koşullara ayak uydurmak zorunda kalan kahramanlarımızla Rusya’nın bomboş sokaklarına, bölgelerine, ormanlarına ve hatta gizli bir yer altı tesisine yolumuz düşecek. Bu maceramızda şanslıysak kim olduğumuzu, nereden geldiğimizi ve nereye gideceğimizi bulacağız.

35MM’ye Sığan Geçmiş

Oyuna ilk girdiğimizde bir yoldaş ile birlikte kendimizi ormanın içerisindeki terk edilmiş bir kulübenin önünde buluyoruz. Buraya nasıl geldiğimiz hakkında pek bir bilgi verilmiyor; yukarıda da değindiğimiz üzere bir salgından bahsedilerek Rusya’nın kıyamet sonrası mekanlarında yolculuğumuza başlıyoruz.

Adını elimizde tuttuğumuz fotoğraf makinesinden alan 35MM’de yolumuza devam ederken beğendiğimiz manzaraların fotoğraflarını çekebiliyoruz. Bir diğer önemli eşyamız da ufak bir bıçak. Bazen gerekli yerlerde bıçağımıza işimiz düşüyor; ancak içinde bulunduğumuz doğa ve çevre ile etkileşimimizin oldukça kısıtlı olduğunu söylemekte fayda var. Sadece terk edilmiş kulübeler, araçların içerisi gibi yerlerde pil, ilaç, yiyecek türü eşyaları toplayabiliyoruz. Ayrıca oyunun bazı bölgelerinde hikayesi hakkında bilgi toplayabileceğimiz, Amnesia’daki gibi çeşitli notlar buluyoruz. Bu notların ve yanımızdaki yol arkadaşımızla olan diyalogların genellikle psikolojik olduğunu söylemek yanlış olmaz.

35mm-1

35MM, atmosferik bir yürüme simülasyonu olarak en önemli artısı, şüphesiz vadettiği atmosferi muhteşem bir şekilde yansıtmasıdır. Gerek bir bağımsız yapıma göre son derece başarılı grafik tasarımları, gerekse içinde bulunduğumuz mekanlarda duyduğumuz çevresel sesler oyunun atmosferini kusursuza yakın kılıyor. Aynı zamanda sabit bir yerde devam etmemesine paralel olarak değişken mekanlarıyla da dolu bir içerik sunuyor.

Oyunun çevresel sesleri oldukça başarılı olsa da bazı eksiklikleri dikkat çekiyor. Örneğin; bıçakla bir nesneye vurduğumuzda hiçbir ses duymuyoruz. Ek olarak bazı durumlarda biz deli dana gibi etrafta koşarken yol arkadaşımızın aheste aheste yürümesi aceleniz varsa bazen can sıkabiliyor. Ancak bunun, o zaman aralığında çevreyi keşfetmemiz için kasıtlı yapıldığı görüşündeyim.

Özetle 35MM, yürüme ve keşfetmeye dayalı simülasyon türünün gereği olan atmosferi mükemmel bir şekilde yansıtan bir yapım. Böylesi bir oyunun tek kişi tarafından yapılmış olmasının da takdire değer bir çalışma olduğunu belirtmek gerekir. Açıkçası bu türe çok da ilgisi olmayan biri olarak 35MM, oynarken gayet zevk aldığım bir oyun oldu. Eminim bu türle çok daha ilgili olanlar için bulunmaz bir nimet olacaktır.

35MM Sistem Gereksinimleri

 

MİNİMUM:

  • İşletim Sistemi: Windows XP / 7
  • İşlemci: Intel Dual-Core 2.4 GHz
  • Bellek: 3 GB RAM
  • Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 275, GeForce GT 520, GeForce 8800GT
  • DirectX: Sürüm 9.0
  • Depolama: 3 GB kullanılabilir alan

ÖNERİLEN:

  • İşletim Sistemi: Windows 7
  • İşlemci: Quad Core İşlemci
  • Bellek: 4 GB RAM
  • Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 960, GeForce GTX 560
  • DirectX: Sürüm 10
  • Depolama: 3 GB kullanılabilir alan

35MM

21
35MM
8

Oynanabilirlik

8/10

    Ses ve Müzik

    8/10

      Grafik

      8/10

        Hikaye

        8/10

          Atmosfer

          9/10

            Artılar

            • Muhteşem atmosfer
            • Ses efektleri
            • Oynanabilirlik

            Eksiler

            • Bazı teknik sorunlar
            • Kısıtlı çevresel etkileşim

            Tamer Kartal {Tamer}

            Bir Cevap Yazın

            E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

            Bumerang - Yazarkafe